For what issues can users use the PTA Consumer Support Center?
PTA Stared a new Consumer Support Center (CSC) to facilitate telecom consumers and said that PTA the CSC would have trained agents who would be available 7 days from 9AM to 9PM through a official
toll-free number: 0800-55055.
Support Center will help regrading following issues?
- DIRBS
- Telecom Services
- Web Content Reporting
- Blocking a stolen mobile handset
- UAN toll-free number, UIN plus short code / CVAS fix and other issues.

صارفین کون سے مسائل کے لیے پی ٹی اے کنزیومر سپورٹ سینٹرکا استعمال کر سکتے ہیں؟
— PTA Pakistan (@PTAofficialpk) February 19, 2020
✅ڈی آئی آر بی ایس
✅ٹیلی کام سروسز
ٓٓ✅ویب مواد کی رپورٹنگ
✅چوری شدہ موبائل ہینڈسیٹ کی بلاکنگ
✅یو اے این ٹول فری نمبر، یو آئی این کے علاوہ شارٹ کوڈ /سی وی اے ایس کے تعین اوردیگر مسائل. pic.twitter.com/rjDfBDbNWR
PTA Mobile Phone Tax and Duties: Calculation Method

How to Register your Mobile Phone step by step guideline:

Web Content Reporting Guideline:

The PTA will never ask you to register your mobile by phone or email and will not attempt to install software, transfer money / bank details.If you have such email, Or receive a call at TPA's Consumer Support Center Number: 55055 - 0800.
⚠️پی ٹی اے کبھی بھی آپ سے فون یا ای میل کے ذریعے رابطہ کر کے موبائل کو رجسٹر کرانے کا نہیں کہے گااور نہ سافٹ وئیر انسٹال، رقم منتقل کرنے/بینک کی تفصیل جاننے کی کوشش کریگا۔اگر آپ ایسی ای میل،پیغام یا کال وصول کرتے ہیںتوپی ٹی اے کے کنزیومر سپورٹ سینٹر نمبر:55055 - 0800پررپورٹ کریں۔
— PTA Pakistan (@PTAofficialpk) February 22, 2020